Számomra ez a kaszt az ami a legjobb hiszen nemcsupán erős a mágiába de a fegyyverek is "jobban álnak a kezébe" A következő kis részletes leírásban megis tudhatod miért tetszett meg nekem ez a kaszt :)
Druida mint Elementális : !
int bizonyára kitaláltad, a Föld, Tűz, Víz és Levegő lesz a fegyvered, ha ezt a tabot választod. Igaz, a Víz valójában mint Jég jelenik majd meg. Véleményem szerint az elemi fejlesztésű druida lehetne a legizgalmasabb karakter - ki ne szeretne vulkánokat, hurrikánokat a kezében tartani és irányítani, tornádót és futótüzet kelteni, megnyitni a földet az ellenség lába alatt? A skillek grafikailag nagyon szépek, azonban a sors iróniája, hogy ezen hatalmas erejű támadások igencsak gyengére sikeredtek, egyedül az Armageddon az, ami még úgy-ahogy használható. Továbbá nagy többségük - főleg a legerősebbek - magas delay-jel rendelkeznek, ez tovább ront használhatóságukon. Az ajánlott pontok csak az elementális druida megszállottjainak adnak tájékoztatást, hiszen egyébként csak skillpocsékolás pontokat elszórni erre a tabra. Mindeddig még senki sem hallott olyan, tisztán elementális skillekkel haladó druidáról, aki egyedül végig tudta vinni a játékot... Ezen az ágon 3 fajta támadást (tűz, jég, fizikai) is megtalálsz, ezek kombinálásával így minden ellenfeledre tudsz majd hatni valahogy.
Firestorm - Futótűz (delay: 0,6 mp) |
|
|
A Charged Bolthoz hasonlóan működő skill. Néhány tűzpamacsot lő ki az adott irányba, amik azután véletlenszerűen cikázva haladnak előre, át az ellenfeleken. Nagyon szépen néz ki, de sajnos nem túlságosan hatásos, és a hatótávolsága sem nagy. A pamacsok száma magasabb szinteken nem nő, mint a CB-nál, pedig ez biztosan dobna az erején. Immune to Fire szörnyek ellen nem hat. | |
Molten Boulder - Olvadt Magmagolyó (delay: 2 mp) |
Arctic Blast - Sarki Szél |
|
|
|
|
A druida ezzel a skillel egy nagy, megolvadt kőzetből álló golyót idéz meg, ami a megadott irányba kezd el gurulni, tüzet hagyva maga után. Sajnos az ellenfeleken nem megy át, csak hátralöki őket, majd végül felrobban. Ez, és a keletkező tűz tovább sebzi az ellenfeleket. Immune to Fire szörnyek ellen nem hat. |
Azonos módon működik, mint a Varázslónő Inferno-ja, a druida ezzel a képzettségével a csípős, jéghideg sarkköri szelet képes az ellenfélre irányítani, sebezve és lelassítva mindaddig, amíg nyomva tartod az egérgombot. A játék elején még viszonylag használható skill, könnyen egész tömegeket lehet vele lelassítani. Magasabb szinteken nő a hatótávolsága, sebzése azonban alig. Immune to Cold szörnyek ellen nem hat. | |
Fissure - Kitörések (delay: 2 mp) |
Cyclone Armor - Viharpáncél |
|
|
|
|
Ezzel megrepeszthetjük a földet az ellenfél lába alatt, a kitörő forró gőzök és gázok pedig súlyos égési sérüléseket okoznak neki. A skill időtartama 4 mp, minden 0,24 másodpercben nyílik egy újabb repedés, összesen tehát kb. 16-szor, a kiírt sebzés ezekre, egyenként vonatkozik. |
Mint a nekró Bone Armorja, ez is sebzést fog fel, tűz, villám és jég sebzéseket, bár nem túl hatékony, mert előbb fogja fel a sebzést, és csak utána hat a resist, de magas szinten valamekkora védelmet mégis jelent. | |
Twister - Forgószél |
|
|
Három kisebb forgószelet idéz meg, melyek cikázva haladnak előre. Az útjukba kerülő ellenfeleket ide-oda lökdösik, mozgásképtelenné téve őket. Sajnos a sebzés elhanyagolható, és a bénítás ideje sem túl magas. Én leginkább csak megidézett vadállatok megsegítésére használtam, még a játék elején. Immune to Physical szörnyek ellen nem hat. | |
Volcano - Vulkán (delay: 4 mp) |
Tornado - Tornádó |
|
|
|
|
Már egy kicsit erősebb skill. A druida egy vulkánt nyit meg az adott helyen (pl. az ellenfél lába alatt), amiből azután a környéken állókra elkezd záporozni az olvadt láva. A nagy szórás miatt nem túlságosan hatásos, legfeljebb tömeg, és egy helyben álló szörnyek ellen. Időtartama 6 másodperc, ez idő alatt összesen 75 lávapamacsot lő ki magából, a kiírt sebzés ezekre, egyenként vonatkozik. Immune to Fire szörnyek ellen nem hat. |
A Twister továbbfejlesztett változata, egy nagyobb, de sokkal erősebb forgószelet küld előre. Sebzése viszonylag magas, ráadásul útvonalán 2 yardos szélességben, 0,6 másodpercenként sebez, ezért érdemes felhúzni 20-ig. Egyetlen hátránya, hogy mint a Twister, ez is ide-oda cikázva halad, így elég nehéz kiszámolni, hogy a távolabb álló ellenfelen pont áthalad-e, vagy elmegy mellette. Szerencsére delay-e nincs, így magas varázslási képességgel elég gyorsan, sok tornádót küldhetünk az ellenfélre, amik közül néhány majd biztosan talál. Immune to Physical szörnyek ellen nem hat. | |
Armageddon - Armageddon (delay: 6 mp) |
Hurricane - Hurrikán (delay: 6 mp) |
|
|
|
|
Az elementális képzettségek csúcsa, ez abban is megnyilvánul, hogy a tab összes többi skillje előfeltétel a megtanulásához. Működését tekintve teljesen hasonló a Hurrikánhoz, ugyanúgy 5,3 yard a hatóköre a druida körül, ugyanúgy 10 másodpercig hat, csak itt tűz sebzésű meteorzápor sebzi az ellenfeleket. Minden 0,24 másodpercben csap le egy újabb meteor, időtartama során összesen tehát kb 41-szer, a kiírt sebzés ezekre, egyenként vonatkozik. Immune to Fire szörnyek ellen nem hat. |
Nekem ez a skill tetszett eddig a legjobban, remélem a későbbiekben tovább fog erősödni. Egy nagy, 5,3 yard széles forgószelet hoz létre a druida körül, lassítva és sebezve mindenkit, aki ebbe belekerül. Hátránya, hogy így sajnos elég közel kell engedni az ellenfeleket (vagy körülöttük rohangálni), hogy a kívánt hatást elérjük. Mindenesetre az elementális ág legerősebb jégsebzésű skillje, így érdemes 20-ig felhúzni. Időtartama 10 másodperc, és minden 0,6 másodpercben sebez (összesen tehát kb. 16-szor). Immune to Cold szörnyek ellen nem hat. | |
A leírás 1.09d LoD patch alatt készült. Druida mint Alakváltoztatós !
druida két féle lénnyé képes átváltozni: vérfarkassá és vérmedvévé. Ez a két alak lényegében két teljesen új karaktert hoz a játékba, ezekben a formákban a druida kinézete alapvetően megváltozik. Lényegtelen, hogy milyen páncélt, sisakot hord, milyen fegyverrel rendelkezik, mindez "eltűnik", beleolvad az állat-formába, így az átváltozott druidák mind egyformák. Ettől függetlenül számukra is ugyanolyan fontosak a különböző tárgyak, hiszen az azok által adott tulajdonságok továbbra is érvényesülnek. Átváltozott formában a távolsági fegyverek (íjak, nyílpuskák) is működnek, de csak közelharci fegyverként. Átváltozott formában az elementális képzettségeket nem használhatjuk.
A két forma közül a vérfarkas gyorsabb, pontosabb, a vérmedve lomhább, de erősebb. Sebzés tekintetében képzettségei miatt a farkas forma jobb. Vérfarkassal pillanatok alatt széttépünk mindenkit, vérmedve formában lassabban, de biztosabban fogunk haladni, a bénításnak köszönhetően. Mindkét forma nagy hátránya az ezen az ágon található elemi sebzések gyengesége, így Immune to Physicalok ellen az alakváltó druida nem túl hatásos.
Vérfarkas esetén a Werewolf, Lycanthropy és Fury, vérmedve formában pedig a Werebear, Lycanthropy, Maul és Shockwave képzettségeket kell 20-ig emelnünk. Elemi sebzéshez fejlesszük a Fire Claws-t, vagy használjunk valamilyen elemi sebzésű fegyvert. Az ajánlott pontok így a megfelelő formákhoz értendők.
Jelenleg az összes druida képzettség közül a vérfarkas forma skilljei bizonyultak a legerősebbnek, emiatt manapság szinte csak ilyen fejlesztésű druidákat láthatunk.
Werewolf - Vérfarkas (delay: 1 mp, röviden WW) |
|
|
A druida ezzel a képzettséggel változhat át vérfarkassá, miközben nő az életereje, sebessége és erőnléte. Az átváltozás meghatározott ideig tart, akaratlagosan pedig a Werewolf, vagy Werebear skillekkel változhat vissza. | |
Lycanthropy - Átváltozások |
|
A Lycanthropy egy passzív skill, ami az átváltozott formák időtartamát és élethez adott bónuszaikat növeli, így mindkét forma esetén szükséges, alap 20-ig húzzuk fel. | |
Werebear - Vérmedve (delay: 1 mp, röviden WB) |
|
|
A képzettséggel hatalmas vérmedvévé változhatunk át. Ebben a formában sebzésünk, páncélunk és életünk nagymértékben megnő, ezért pl. vérmedve alakban érhetjük el a játékban a legnagyobb életet. Az adott bónuszok és a bénító skill miatt ez a forma átlagos szörnyek számára alig sebezhető. Az átváltozás meghatározott ideig tart, akaratlagosan pedig a Werewolf vagy Werebear skillekkel változhatunk vissza. | |
Feral Rage - Állati Düh |
Maul - Pöröly
|
|
|
|
|
A vérfarkassá változott druida ezzel a képzettségével tovább emeli támadósebességét és sebzését, miközben ellenfeléből életet lopva gyógyítja magát. Amikor a skill működésbe lép, egy vörös gömb kezd keringeni a druida körül, ennek nagysága és a kapott bónusz minden bevitt ütés után egyre nő, míg el nem éri az aktuális maximumot. Már első szinten is nagyon hatásos skill, így egy pont is elég rá. Időtartama 20 másodperc, ez viszont mindig a legutóbb, ezzel a skillel bevitt ütéstől számolódik, tehát rendszeresen bevitt ütésekkel folyamatosan fenntarthatjuk. Fury-val kombinálva halálos fegyver. Csak Werewolf formában használható. |
A Vérmedve forma elsődleges támadóskillje (mivel más nem nagyon van), mellyel nemcsak sebzünk, de a pörölycsapás-szerű ütéssel bénítunk is egyszerre. Hasonlóan működik, mint a Feral Rage, csak ez ütésenként a sebzést és a bénítás idejét emeli. Időtartama ennek is 20 másodperc, amit ugyanúgy, rendszeres ütésekkel fenntarthatunk, ezt a druida körül keringő zöld gömb jelzi. Bénítása miatt, Shockwave-vel kombinálva szinte minden ellenfelünket lebéníthatjuk. Csak Werebear formában használható. | |
Rabies - Veszettség |
Fire Claws - Tüzes Karmok |
|
|
|
|
Ezzel a képzettséggel ellenfeleinket megharapva megfertőzzük azokat, így azok is tovább fertőznek mindenkit, akivel kapcsolatba lépnek. Sajnos a méregsebzések gyengesége miatt alig használható, 1 pont kell rá, mert előfeltétel. Csak Werewolf formában használható. Immune to Poison szörnyek ellen nem hat. |
Az alakváltó druidák egyetlen, még úgy-ahogy használható képzettsége Immune to Physical szörnyek ellen. Tiszta tűzsebzést ad, de nem túlságosan sokat. Hogy használható legyen, a 30. szint közelébe kellene emelni, ami viszont nem egyszerű feladat, tekintve, hogy mindkét átváltozásra kell pontokat raknunk. Akkor emeljük fel, ha más módon (cuccból) végképp nem tudunk megfelelő elemi sebzést szerezni. Vérmedvék számára azonban nem elhanyagolható jelentőségű lehet az AR bónusza. Immune to Fire szörnyek ellen nem hat. | |
Fury - Düh |
|
|
A vérfarkas druidák végső támadóskillje. A hatalmas sebzés és találati pontosság bónuszon kívül különlegessége, hogy a paladin Zeal képzettségével megegyezően egymás után többször (maximálisan 5-ször), villámgyorsan csaphatunk le vele ellenfeleinkre. Csak Werewolf formában használható. | |
Idézések a Druidával !
két kaszt között az a különbség, hogy a druida állatait a semmiből képes maga mellé állítani, nincs szüksége hullákra. Hasonlóan a csont sötét mágusához, a druida is képes lényeit valamilyen módon támogatni. Erre a célra a legmegfelelőbbek az elementális támadások, ugyanis a megidézett lények csupán fizikai sebzéssel rendelkeznek. Az ezen az ágon található skillek három csoportra oszthatók, a lények fajtái szerint. A szellemek semmi különöset nem csinálnak, csupán körülöttünk lebegve hasznos aurákkal látnak el minket, követőinket és társainkat. A föld alatt mozgó indák élik a saját életüket, unsummonolni sem tudjuk őket - a hullákat benőve, azokat felhasználva (és megsemmisítve) különféle módokon támogatnak minket. A középső oszlopban pedig az "igazi" harcostársainkat, a vadállatokat találjuk. Lényeink közül kilóg a Raven, egyedül ezek az állatok nem sebezhetők. Ne higgyük, hogy indáink a föld alatt biztonságban vannak. Egyszer-egyszer kibukkannak onnan, de az ellenfeleink egyébként is képesek őket támadni. Természetesen mivel megidézett lényekről van szó, a druidánál is bejöhet a "players xxxx" trükk. A Spirit Wolf, Dire Wolf és Grizzly skillek közül egyszerre mindig csak az egyik által megidézett lény(ek) lehet(nek) jelen (tehát pl. ha van 4 Spirit Wolfunk, és megidézünk egy Dire Wolfot vagy egy Grizzly-t, akkor a 4 Spirit Wolf eltűnik). Ehhez hasonlóan a szellemekből és indákból is egyszerre csak egy fajta lehet jelen (pl. egy Oak Sage és egy Carrion Vine). A szellemek közül az első kettő az értékesebb, válasszunk szükségünk szerint a +élet és a +sebzés, +AR közül. A két farkas és a medve idéző skillek passzív skillek is egyúttal, az adott bónusz az ezen 3 skill által megidézhető lényekre vonatkozik. A Spirit Wolf és a Dire Wolf farkasai körülbelül azonos szinten vannak, a szellemfarkasok gyengébbek, de több van belőlük, így jobban megosztják az ellenfeleket és a védelmük is magasabb. Mivel mindhárom idéző skillt ajánlott 20-ig emelni, bármikor áttérhetünk valamelyik másik lény használatára, az aktuális helyzettől függően. Több ellenfél ellen mi is több vadállatot vessünk be, egy-egy ellen pedig a jó öreg Grizzly-t.
Raven - Hollók |
Poison Creeper - Mérgező Inda |
|
|
|
|
A druida hollókat hívhat segítségül ezzel a képzettségével, amik azután (kivédhetetlenül) rárepülnek ellenségeinkre, és azokat csipkedve sebzik. Mindegyik holló adott számú alkalommal, véletlenszerűen támadja ellenfeleinket, majd eltűnik. Nem túlságosan erős skill, mert egyrészt a sebzésük együttesen sem túl magas, másrészt a Ravenek max. száma csak 5, tehát igazi madársereget ne is várjunk tőle. 1 pont kell rá, mert előfeltétel. |
A legelső indánk, ami a föld alól kibukkanva mindenkit megmérgez, akivel kapcsolatba kerül. Már kezdetben sem túlságosan erős a sebzése, később pedig már teljesen használhatatlan. Egy pontot rakjunk rá, mert előfeltételt jelent a további indákhoz. | |
Carrion Vine - Rothasztó Inda |
|
|
Az indák közül jelenleg a legtöbb druida ezt használja, nem véletlenül. A földön fekvő hullákat elrothasztva ad életet a druidának, a druida életének adott százalékán alapulva (pl. 10%-os carrion vine 1000 életes druidának hullánként 100 lifeot ad), ez maximálisan 12% lehet. Már első szinten is elég erős, így több pont nem is kell rá. Alakváltós, harcos druidáknak elengedhetetlen. Taktikai fegyverként is beválhat, támasztgatós szörnyek ellen. | |
Solar Creeper - Nap Inda |
|
|
Ez az inda teljesen azonos módon működik, mint a Carrion Vine, csak élet helyett manát ad, a druida manájának adott százalékán alapulva (pl. 5%-os solar creeper 1000 manás druidának hullánként 50 manát ad), ez maximálisan 8% lehet. Ebből adódóan az idézős és az elementális druidáknak a leghasznosabb, alakváltók számára szükségtelen. Első szinten is elég erős, a +skillek majd adnak rá. | |
A leírás LoD 1.09d alatt készült. |