Diablo II egy nagy újítása a felbérelhető zsoldos NJK-k voltak, akik nem csak álldogáltak a városban, de követtek is minket a harcmezőkre, ahol minden tudásukat bevetették az oldalunkon.
A kiegészítő megjelenése után tovább fejlődtek - az egyik fontos változtatás, hogy már nem csupán egy Act-en belül képesek mozogni, a másik pedig, hogy az "O" gomb megnyomásával előhívhatjuk a zsoldoslapot, ami a karakterlapjuk és az inventory-juk is egyben (tehát már felszerelési tárgyakat is adhatunk nekik). Itt láthatjuk a zsoldosunk tulajdonságait, akárcsak a saját karakterünknél. A zsoldos neve mellett az életének aktuális/maximális értékét találjuk. Ez alatt következik a tapasztalati pontja, a szintje, és a következő szint eléréséhez szükséges összes tapasztalati pont mennyiség. A bal alsó oszlopban a zsoldos erő és ügyesség értékei (Strength és Dexterity), a sebzése és védelmi értéke található. A jobb oldali oszlop mutatja a bérenc ellenállásait. A zsoldosok ugyanúgy kapnak tapasztalati pontokat és lépnek szintet, mint mi (kivéve, ha velünk megegyező a szintjük, ekkor ők nem kapnak xp pontot). Minden szintlépésnél nőnek az értékeik (a láthatóakon kívül a találati pontosságuk is).
|
|
|
A zsoldosaink szintlépésükkor a következő üzenettel tájékoztatnak minket, ami a fejük felett jelenik meg: "I feel much stronger now" (ekkor ugyanúgy meggyógyulnak mint mi). Fontos tudni, hogy tapasztalati pontokat csak az általad és a követőid által leölt ellenfelek után kaphatnak, más játékosoktól nem, feltéve hogy legalább egy szinttel magasabb vagy, mint ők (addig szintet sem lépnek, amíg te nem lépsz). A maximális szintjük 98.
Ha segédünk esetleg elesik a harcban, nem kell félnünk attól, hogy odaveszett a munkánk vagy a ráaggatott felszerelés. Keressük fel a helyi zsoldos-feltámasztó NJK-t, aki némi pénzért cserébe feltámasztja őket és máris újra magunk mellett tudhatjuk őket. Persze ezt nem kell megvárnunk, velünk együtt ők is meggyógyulnak, ha kapcsolatba lépünk a helyi gyógyítóval.
Mint már említettük, a zsoldosok több fajta felszerelési tárgyat is használni tudnak, vagy egyszerűen csak tárolni azokat, ha úgy tetszik. Természetesen ebben a tekintetben rájuk is vonatkoznak az erő-, ügyesség- és szintkövetelmények. A zsoldosokon levő tárgyak soha nem veszítenek durability-jükből (tartósságukból), vagyis az ethereal tárgyak a lehető legjobb választás a számukra (magasabb védő- és támadóérték, alacsonyabb követelmények). Egy dolgot ne felejts el: ha zsoldost váltasz, akkor a rajta levő cuccok elvesznek!
A felszerelésük válogatásánal ajánlott elfelejteni a manával, staminával kapcsolatos cuccokat, lévén ebben kifogyhatatlanok. Továbbá nem hat rájuk a +Vitality módosító sem, így ebből meg nem kapnak +életet.
A zsoldosok olyan képzettségeket használnak, amikkel a kasztok is rendelkeznek. Bizonyítottan azonban csak az Act I-es íjász-ra és az Act II-es sivatagi zsoldosra hatnak +skillek, a többiekre való hatásuk nem megerősített.
A sebzésük a főszörnyek ellen sokkal kevesebb a mienknél, 50%, 35% és 25% a három nehézségi fokozaton. Játékosok ellen a sebzésük negyedét, másik zsoldos ellen felét sebzik.
A játékban jelenleg 5 Act van, ebből négyben tudunk felbérelni zsoldosokat, a legelsőt az Act I második küldetésének teljesítése után (ekkor kapsz is egyet), vagy a 8. szint elérése után tudod felbérelni. Amennyiben kihagyod az említett küldetést és nem is bérelsz fel addig, akkor Asheara fog adni neked egy zsoldost, Kurastban, a Gidbinn küldetés után:
Act I, Quest 2:
"Sister's Burial Grounds" |
Act III, Quest 2:
"Blade of the Old Religion" |
|
|
Ha megölöd Blood Ravent, Kashya a rendelkezésedre bocsát egy Rogue zsoldost. |
Ha visszavisszük a Gidbinn-t Ormusnak, menjünk el Asheara-hoz. Ha még soha nem volt zsoldosunk, ő az egyik emberét állítja szolgálatunkba. |
|
A Pandemonium Fortressben csak feltámasztani tudunk, erre ott Tyraelt kell megkérni. A másik négy helyszínen a következő emberekhez kell fordulnunk zsoldosügyben:
Act I
Rogue Encampment |
Act II
Lut Gholein |
Act III
Kurast Docks |
Act V
Harrogath |
|
|
|
|
Kashya |
Greiz |
Asheara |
Qual-Kehk |
|
|
Az íjászok táborában meglepő módon íjászlányokat bérelhetünk fel, akik feltűnően hasonlítanak a Diablo I Rogue-jára. Legelső zsoldosunkat Kashya ingyen rendelkezésünkre bocsátja, ha teljesítettük a küldetését (Act 1 Quest 2). Az íjászoknak két fajtája van, az egyik fagy-, a másik tűznyilakat képes kilőni (miután elérte az utóbbi használatához szükséges 4. szintet). A páncélok és sisakok mellett fegyverzetként csak olyan Bow Class osztályú fegyvert tudunk neki adni, ami nem Amazon-only. Távolsági harcosok, ha valaki megközelíti őket, hátrébb húzódnak és onnan lövik tovább nyilaikat. Hatnak rájuk a cuccok által adott +All, +Bow and crossbow és +Amazon skillek. A skillekkel elérhető korábbi "villám-nyíl" 1.10 alatt már nem működik!
|
|
|
A lándzsás városvédőket Greiznél bérelhetjük fel. Nagy hasznunkra válhatnak, hiszen sima "Jab" támadásaikon kívül különböző aurákat is kapnak, amelyeket persze át is adnak nekünk és egyéb követőinknek. Az auráikról az alábbi táblázatban láthatsz összefoglalást, a különböző aurákról részletesen pedig a Lovagi képzettségek között olvashatsz. Normál és Hell nehézségi fokozatokon azonosak az aurák (csak más szintűek), Nightmare-en eltérőek (lásd az alábbi táblázatot). Az Act II-es zsoldosok páncélok és sisakok mellett nem Amazon-only Spear-t és Javelin-t, valamint Polearm osztályú fegyvereket képesek használni.
|
|
Típus |
Aura |
Típus |
Aura |
Combat |
Prayer |
Combat |
Thorns |
Defensive |
Defiance |
Defensive |
Holy Freeze |
Offensive |
Blessed Aim |
Offensive |
Might |
|
|
A harmadik felvonásban a Vasfarkasok mágusai (akik kinézetük alapján a Diablo I mágusaival állhatnak rokonságban) közül bérelhetünk fel harctársakat. Nekik három fajtájuk van: tűz, villám és jég alapú képzettségekkel vannak felszerelkezve a gonosz ellen. A sisakok és páncélok mellett ők egykezes Sword Class fegyvereket és nem Paladin-only pajzsokat képesek használni. Az íjászokhoz hasonlóan ők is távolsági harcosok, a harcvonaltól távol fogják megidézni varázslataikat. Az általuk használt skillekről az alábbi táblázatban találsz útmutatót, magukról a képzettségekről pedig a Varázslőnő képzettségei között olvashatsz. Fontos tudni, hogy bár elemi mágiákat használnak, de ezek sebzését emeli a kezükbe adott kard teljes sebzése (az elemi sebzéseket is beleértve), tehát a fegyver nem csak dísznek van a kezében.
|
|
Fire |
Lightning |
Cold |
Fire Ball
Inferno |
Lightning
Charged Bolt |
Ice Blast
Glacial Spike
Frozen Armor |
|
|
Harrogath barbár városában természetesen barbár harcosokat bérelhetünk fel, miután teljesítettük Qual-Kehk küldetését (Act 5 Quest 2). Ők a megszokott sisakok és páncélok mellett egy darab, egy- vagy kétkezes Sword Class fegyvert, valamint a zsoldosok közül egyedüliként kasztspecifikus tárgyakat, barbarian-only sisakokat is képesek használni, pajzsokat azonban nem. Rendkívül erősek, élet-regenerációjuk sokkal jobb a többi zsoldosnál. Sokáig bírják az ütéseket, ami nem is baj, hisz mindig a harcvonalban találjuk őket. Mindegyik barbár zsoldos Bash képzettséget használ, ütéseikkel így hátra tudják lökni, valamint kis időre meg tudják bénítani ellenfeleiket.
|
|
Az 1.10-es patchben jó pár dolog változott, ami a zsoldosokat is érinti. Nem működnek ellenük az ITD fegyverek, a "-x% defense" módosítók pedig csak 50%-os hatékonysággal működnek ellenük. Erősödött a regenerációjuk, a healing potik pedig hatásosabbak számukra, hogy a megerősödött ellenfelekkel szemben képesek legyenek talpon maradni. Megnövekedett a szintenként kapott élet, találati pontosság és védelem értékük csakúgy, mint a hatótávolságuk, vagyis hogy körülöttünk milyen messze mászkálnak el. A legfontosabb változtatás azonban, hogy sokkal kevesebbe kerül a feltámasztásuk (igaz, többször is halnak meg :) ).
NEM SAJÁT! FORRÁS: DIABLO.HU |